Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  حداقل هزينه ارتودنسي، حداقل هزينه ارتودنسي،

physics

هزينه ارتودنسي فك بالا و پايين،

ارتودنسي، يكي از روش‌هاي بهبود قرارگيري دندان‌ها در دهان است كه به روش‌هاي متفاوتي از جمله هدگير، ارتودنسي متحرك يا ثابت و ارتودنسي مرئي يا نامرئي صورت مي‌پذيرد. از جمله نگراني‌هاي بيماران در پيش از شروع درمان ارتودنسي، عوارض ارتودنسي و مشكلات بعد از ارتودنسي است. مراحل ارتودنسي بزرگسالان نيز همانند مراحل  ارتودنسي براي كودكان است، با اين تفاوت كه در ارتودنسي كودكان، با توجه به مستحكم نشدن استخوان‌هاي فك، با راحتي بيشتري مي‌توان چينش دندان‌ها را به حالت مطلوب رساند. يكي از مواردي كه درمان ارتودنسي را خوشايند مي‌كند، توانايي انتخاب بيمار از ميان ارتودنسي‌هاي رنگي موجود است (براكت‌هاي فلزي رنگي). با ما همراه بمانيد تا به شرح «ارتودنسي» و مفاهيم مرتبط با آن بپردازيم.

 

جالب است بدانيد در كنار «ارتودنسي»، عبارات زير نيز جستجو مي‌شود:

  • عوارض ارتودنسي
  • مشكلات بعد از ارتودنسي
  • فيلم ارتودنسي دندان
  • مراحل ارتودنسي بزرگسالان
  • ارتودنسي رنگي
  • ارتودنسي قبل و بعد
  • معايب ارتودنسي
  • ارتودنسي متحرك

 

ارتودنسي چيست؟

ارتودنسي يكي از شاخه‌هاي رشته‌ي دندانپزشكي است كه  در سعي بر ايجاد چينش مطلوب متناسب با استخوان فك و لثه فرد مي‌شود. كلمه «ارتودنسي»، خود از دو كلمه ارتو و دنسي تشكيل شده است. از جمله مواردي كه چينش  نامطلوب دندان‌ها به همراه دارند، اثرگذاري بر روابط اجتماعي، جويدن غذا، اختلال در قرار گرفتن دندان‌هاي فك بالا و فك پايين بر روي يكديگر و ... اشاره نمود.

 

عوارض ارتودنسي

يكي از نگراني‌هايي كه بيماران براي درمان ارتودنسي دارند، عوارض ارتودنسي است. از جمله عوارض ارتودنسي مي‌توان  به پوسيدگي دندان، لق شدن دندان‌ها و ... اشاره نمود؛ اما در اين ميان بايد توجه كرد كه اگر متخصص ارتودنسي‌اي كه برمي‌گزينيد داراي مهارت و سابقه كار در اين حوزه است، با خيالي آسوده مي‌توانيد بدون ايجاد شدن مشكل پس از ارتودنسي، درمان خودتان را آغاز كنيد.

 

مراحل ارتودنسي بزرگسالان:

در اولين جلسه متخصص ارتودنسي، با چكاپ كامل دندان‌هاي شما، گزينه‌هايي كه پيش روي شما است را شرح مي‌دهد. در موارد معدودي، ارتودنسي پاسخگو نيست و بايد به جراحي فك و ايجاد تغييرات در استخوان‌هاي فك و سپس ارتودنسي پرداخت. در موارد ديگري، هدگير بخشي از فرايند بخشي از فرايند درمان را شكل مي‌دهد.

در قدم بعد، شما مي‌توانيد از ميان متدهاي متفاوت ارتودنسي كه شامل مواردي مانند ارتودنسي متحرك، ثابت، مرئي و نامرئي مي‌شود، دست به انتخاب بزنيد.

اينك متخصص ارتودنسي براي شما، دو نوع عكس برداري متفاوت OPG و لنترال سفالومتري مي‌نويسد تا بررسي دقيق وضعيت سلامتي دهان شما و همچنين شكل استخوان‌هاي فك شما بپردازد.

در انتها، متخصص ارتودنسي به قرار دادن براكت‌هاي بر روي دندان شما مي‌پردازد و با اتصال براكت‌ها به يكديگر، در طي مدت زمان 6 تا 18 ماه، درمان شما را به پايان مي‌رساند.

 

سخن پاياني:

اميدواريم اين مقاله كه پيرامون «ارتودنسي» بود، براي شما مفيد واقع شود.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/8 ساعت: ۱۱ توسط:askpaper :